سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارخانه لوله پلی اتیلن

 

لوله پلی اتیلن:

مردم اغلب تا زمانی که مشکلی پیش نیاید به لوله کشی توجه نمی کنند. بنابراین، به راحتی می توان فهمید که چرا یک انقلاب آهسته در دنیای لوله کشی داخلی تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفته است. از زمان معرفی آن در اوایل دهه 1990، لوله‌کشی پلی اتیلن فرآیند نصب لوله‌کشی را متحول کرده و به ماده انتخابی برای کاربردهای تجاری و مسکونی تبدیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوله پلی اتیلن و اینکه چرا باید آن را برای پروژه نصب یا تعویض لوله داخلی بعدی خود در نظر بگیرید، ادامه دهید. لوله پلی اتیلن سیاه یا پلی اتیلن به صورت رول های بسیار بلند تولید می شود و در بسیاری از مناطق برای خط آب بین کنتور و خانه و برای سیستم های آبپاش استفاده می شود. مانند هر نوع لوله دیگری، لوله پلی اتیلن برای سال های ززیادی دوام می آورد و در طول زمان و با استفاده از ریشه درختان نشتی ایجاد نماید.پایپ ایران تولید کننده سیستم های لوله کشی پلی اتیلن برای استفاده در بخش های مسکونی، تجاری، عمرانی و زیرساختی است. سیستم های لوله کشی برای کاربردهای مختلفی از جمله زهکشی، لوله کشی، تامین آب، مدیریت آب، مدیریت کابل، گرمایش و تهویه استفاده می شود.

لوله پلی اتیلن مشکی برای آب آشامیدنی ایمن است؟

لوله های پلاستیکی مانند PVC    (پلی وینیل کلرید، فقط برای آب سرد استفاده می شود) و CPVC (پلی وینیل کلرید کلردار، هر دو برای آب استفاده می شود) سال هاست که وجود دارند و هر دو برای استفاده در آب آشامیدنی تایید شده اند. آیا لوله پلی اتیلن برای آب آشامیدنی ایمن است؟ آره. لوله های پلی اتیلن برای کاربردهای آب آشامیدنی تایید شده و از ترکیبات پلی اتیلن تایید شده توسط NSF برای خدمات عمومی آب آشامیدنی ساخته شده اند. در واقع، ایالات متحده شیر خود را در پارچ های گالن HDPE قرار می دهد.پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE، PE100) یا پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) که در صنعت پلی اتیلن سیاه یا بلک پولی نیز نامیده می شود، پلی اتیلن گرمانرم ساخته شده از نفت است.

چند نوع لوله پلی اتیلن وجود دارد؟

لوله های ساخته شده توسط مولکول های پلیمریزاسیون اتیلن PE 100 و مورد استفاده در پروژه های حمل و نقل مایعات و به نام لوله HDPE 100 یا لوله PE100– لوله پلی اتیلن. لوله HDPE توسط مواد اولیه PE 80 مورد استفاده در پروژه های گاز ساخته می شود و HDPE 80 یا PE80 نامیده می شود.

بهترین لوله پلی اتیلن برای استفاده در خط آب زیرزمینی چیست؟

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE، اغلب فقط "PE") به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، دوام و قیمت رقابتی، به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای خطوط خدمات زیرزمینی تبدیل شده است. برخی از کدها مستلزم این هستند که خطوط پلاستیکی مدفون با قطر کمتر از 2 اینچ باید PE (به جای PVC) باشند.

لوله های پلی اتیلن کجا استفاده می شوند؟

لوله پلی اتیلن در سراسر جهان برای کاربردهایی مانند لوله‌های آب، لوله‌های گاز، لوله‌های فاضلاب، لوله‌های انتقال دوغاب، آبیاری روستایی، سیستم‌های تامین لوله‌های آتش نشانی، لوله‌های برق و ارتباط، لوله‌های آب طوفان و زهکشی استفاده می‌شود.

آیا می توان از لوله پلی اتیلن برای آب گرم استفاده کرد؟

ماده CPVC از طریق فرآیند کلرزنی اضافی انجام می شود که به پلاستیک کیفیت های کمی متفاوت می دهد - یکی از آن ها حداکثر دمای عملیاتی بالاتر است. شیلنگ CPVC (برنامه 80) برای استفاده تا 200 درجه فارنهایت رتبه بندی شده است. این امر آن را برای استفاده در خطوط آب گرم در خانه ها و مشاغل ایده آل می کند.

تفاوت بین لوله های پلی اتیلن و HDPE چیست؟

لوله HDPE و لوله پلی اتیلن نوعی لوله پلی اتیلن است، لوله پلی اتیلن تفاوت بین آن و معمولی است: لوله پلی اتیلن با چگالی متوسط ??فقط برای گاز، گاز طبیعی و گاز نفت مایع مناسب است. لوله پلی اتیلن با چگالی کم یک لوله است.

اشنایی بیشتر با کاربرد لوله پلی اتیلن:

به یاد بیاورید که استاندارد سیستم EN 12201 جنبه های کلی سیستم های لوله کشی تحت فشار پلی اتیلن (PE) را مشخص می کند، اصلی و خدمات لوله کشی، برای کاربردهای مدفون و سربار، که برای تامین آب مصرفی انسان، حتی آب قبل از تصفیه، تحت فشار در نظر گرفته شده است. فاضلاب و فاضلاب، سیستم های بهداشتی خلاء و آب برای سایر مصارف. این برای لوله های پلی اتیلن، لوازم جانبی و شیرها، اتصالات و اتصالات آنها با اجزای مواد دیگر که برای استفاده در این شرایط در نظر گرفته شده است، قابل استفاده است:

الف) تحت فشار کاری مجاز، PFA، تا 25 بار.

ب) در دمای عملیاتی 20 درجه سانتیگراد به عنوان دمای مرجع.

ج) مدفون در زیر زمین

د) فرستادگان زیردریایی

ه) در زیر آب گذاشته شود.

(و) سربار، از جمله لوله های معلق در زیر پل ها.

شیلنگ برای آب آشامیدنی:

این اولین حوزه کاربردی برای لوله های پلی اتیلن بود و همچنان مهمترین آن است.مقاومت چکش آب لوله های پلی اتیلن در مقایسه با سایر مواد به دلیل خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. داخل صاف آنها از تشکیل لکه ها جلوگیری می کند و افت فشار در اثر اصطکاک تقریباً صفر است، بنابراین به یخ زدگی حساس نیستند.لوله های پلی اتیلن برای تامین جمعیت، شبکه های توزیع، اتصالات و لوله های زیرزمینی مورد تایید قرار گرفته است. امروزه تقریبا تمام اتصالات خانه از پلی اتیلن ساخته شده است.

لوله های گاز:

استفاده از لوله های پلی اتیلن برای خطوط لوله زیرزمینی برای توزیع سوخت های گازی تا 10 بار در حال حاضر یک تکنیک گسترده در بخش گاز است.لوله های PE 80 با شدت متوسط ??در رنگ زرد و لوله های PE 100 SDR 17.6 در رنگ زرد-نارنجی و همچنین لوله های مشکی با نوارهای زرد-نارنجی، نیاز سیگنال دهی بادوام لوله های گاز را برآورده می کنند.پلی اتیلن یک جزء با قطبیت کم است، بنابراین مقاومت بالایی در برابر عوامل شیمیایی از خود نشان می دهد. نسبت به آب، بازها، اسیدهای معدنی غیر اکسید کننده، محلول های نمکی و خوردگی خارجی توسط خاک های تهاجمی بی اثر است.گازهای قابل احتراق منتقل شده در فاز گاز بر لوله های پلی اتیلن تاثیر نمی گذارد. در فاز مایع، اینها می توانند آنها را جذب کنند و باعث کاهش استحکام مکانیکی می شوند که با استفاده از ضخامت های کافی جبران می شود.مدول الاستیسیته کم، بسیار کمتر از سایر مواد، امکان وجود لوله‌ها در کویل‌ها و کویل‌ها، تأسیسات با مقاطع منحنی و امکان استفاده از فناوری‌های بدون ترانشه NO-DIG را فراهم می‌کند، مانند قطع شدن گاز با فشار دادن.

شیلنگ برای آبیاری:

نیاز به استفاده منطقی از آب، توسعه سیستم های مختلف آبیاری مناسب برای هر مزرعه را تعیین کرده است.لوله های پلی اتیلن به دلیل وزن کم، به کارگران کمی برای حمل و نصب نیاز دارند. کوپلینگ های سریع، به ویژه آن هایی که برای این شیلنگ ها طراحی شده اند، امکان مونتاژ آسان را فراهم می کنند. نصب معمول این تاسیسات بر روی سطح زمین و یا مدفون با گاوآهن خال، زمان لازم برای مونتاژ آن را به حداقل می رساند.لوله های پلی اتیلن برای تاسیسات آبیاری بارانی، قطره ای و میکروآبیاری استفاده می شود. یک سیستم تنظیم و کنترل کافی امکان دوز آب و کودهای موجود در آن را ممکن می سازد.

لوله برای لوله های آب بازیافتی:

تمام آب روی زمین بازیافت می شود، دوباره توسط چرخه های طبیعی استفاده می شود. با این حال، عبارت "آب بازیافتی" به معنای فاضلابی است که از خانه ها، مشاغل یا صنایع ما از طریق لوله به یک تصفیه خانه فاضلاب (EDAR) فرستاده می شود، جایی که به سطح کیفیت مناسب برای استفاده مورد نظر یا روش دفن زباله تصفیه می شود. بنابراین، آب بازیافتی مستقیماً از طریق یک سیستم توزیع خاص برای استفاده در آبیاری یا تبرید صنعتی (بنیاد تحقیقات WateReuse) ارسال می شود.اخیراً برخی از شهرهای مهم برای جمع آوری آب باران و استفاده از آن برای آبیاری پارک ها و باغ ها، ذخایر بزرگ (حوض طوفان) ساخته اند. آب باران اول بسیار آلوده کننده است، زیرا فلزات سنگین را از سوخت و بقایای خاک را حمل می کند، در نهشته جمع آوری نمی شود و به تصفیه خانه فاضلاب منتقل می شود.استاندارد EN 12201 الزامات مورد نیاز لوله ها را برای این کاربرد مشخص می کند. آن ها مانند لوله های آب آشامیدنی هستند، مگر اینکه نوارهای شناسایی قهوه ای (یا بنفش) باشند و علامت "آب غیر قابل شرب" را نشان دهد.

لوله های فشار برای آب بازیافتی:

ظرفیت مقاومت لوله‌های پلی‌اتیلن در برابر چکش‌های آب، به آن ها اجازه می‌دهد تا به طور معمول از فشار کاری اندازه‌گیری شوند.سهولت انطباق با مشخصات زمین به دلیل انعطاف پذیری آن، نصب آن ها را تقریباً بدون لوازم جانبی امکان پذیر می کند، علاوه بر این به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و سایش، عمر طولانی را تضمین می کند.انتقال فشار فاضلاب از طریق لوله های پلی اتیلن به ویژه در مناطق کم ساخت که فاصله زیادی بین محل تولید این آب (روستاها، شهرنشینی ها، کمپینگ ها و غیره) و تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد، بیشتر و بیشتر می شود. (EDAR).

لوله های زیر آب:

استفاده از لوله های پلی اتیلن در اجرای لوله های زیر آب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است تا از استفاده از مصالح سنتی با مزایای بی شک پیشی بگیرد.هنگامی که لوله های پلی اتیلن در خروجی های زیردریایی استفاده می شوند، مزیت اصلی آن ها امکان اجرا و خیس کردن بخش های طولانی لوله هایی است که در ترانشه های قبلاً باز شده نصب شده و سپس بدون تهیه تجهیزات ویژه از قبل، مستقیماً روی بستر دریا پوشانده شده یا قرار می گیرند. استفاده از مقاطع طولانی امکان کاهش قابل توجهی در تعداد عملیات پهلوگیری با کاهش هزینه های اضافی را فراهم می کند. بنابراین کاهش ریسک در عملیات غرق شدن.کاربرد بسیار جالب لوله‌های پلی‌اتیلن توسط لوله‌های زیرزمینی زیر آب برای عبور از رودخانه‌ها، کانال‌ها، دریاچه‌ها یا ورودی‌ها به‌دلیل انعطاف‌پذیری طبیعی، کاملاً با مسیر مورد نظر سازگار می‌شوند تا مورد استفاده قرار گیرند:لوله های تحت فشار، به عنوان مثال برای لوله های آب آشامیدنی، برای آبگیری آب دریا و غیره.

شیلنگ برای محافظت از کابل:

لوله های بدون فشار یا فشار بسیار کم، به عنوان مثال، از خروجی های فاضلاب زیر آب.رفتار پلی اتیلن که ویسکوالاستیک نامیده می شود با مواد الاستیک کاملاً متفاوت است. در مواد الاستیک، رابطه بین تنش ها و کرنش ها (در محدوده معین) خطی و مستقل از زمان است (زمانی که تنش لغو شود، ماده به شکل اولیه خود باز می گردد).این مورد در مورد مواد ترموپلاستیک صدق نمی کند، آن ها تحت تأثیر پدیده های تغییر شکل پلاستیک هستند که با تغییر شکل هایی مشخص می شود که متناسب با تنش ها نیستند و به زمان و دما بستگی دارند. در صورت ادامه تنش ها، تغییر شکل توسط خزش (نسبت خزش) ماده که به دلیل کاهش تدریجی مقاومت مکانیکی آن می تواند شکسته شود.با گذشت زمان، تنش ها از طریق پدیده آرامش که تنش ها را حفظ می کند، از بین می روند.لوله های پلی اتیلن دارای خواصی هستند که آن ها را برای استفاده در لوله های زیر آب با ظرفیت حمل انواع مختلف سیالات مناسب می کند. آن ها انعطاف پذیر، کم وزن، طولانی مدت، بی اثر، بی بو، ضد زنگ، غیر سمی، نامحلول، مقاوم در برابر اکثر مواد شیمیایی با مقاومت عالی در برابر ضربه و سایش هستند.

نحوه نصب اتصالات لوله پلی اتیلن:

طول لوله مورد نیاز را از رول لوله پلی اتیلن با یک چاقوی تیز برش دهید.یک سر یک اتصالات خاردار پلی را در یک روان کننده مبتنی بر آب آغشته کنید.در حالی که اتصالات را به جلو و عقب می‌چرخانید، اتصال را با قدرت به انتهای لوله فشار دهید.

قیمت لوله پلی اتیلن:

قیمت لوله پلی اتیلن با عوامل مختلفی تعیین می شود که در ادامه با فاکتورها و عوامل های تاثیرگذار و تعیین کننده قیمت لوله پلی اتیلن بیشتر اشنا خواهید شد.

به طور مثال هر چقدر قطر و ضخامت و ابعاد لوله پلی اتیلن بزرگتر باشد،در مقابل قیمت لوله پلی اتیلن نیز افزایش خواهد یافت.

اگر در ساخت و تولید لوله پلی اتیلن مواد درجه یک استفاده شده باشد که باعث مزیت های لوله پلی اتیلن می شود در نتیجه در قیمت لوله پلی اتیلن نیز موثر می باشد.

کیفیت و استاندار بودن لوله پلی اتیلن که موجب می شود تا در مدت زمان طولانی از ان بهره ببرید نیز از عواملی می باشد که در قیمت لوله پلی اتیلن حائز اهمیت می باشد.

لوله های پلی اتیلن دارای طیف وسیعی از اتصالات می باشد که به نوبه خود در قیمت لوله پلی اتیلن تاثیرگذار می باشد.

دفنی و غیر دفنی،نحوه نصب و اجرا لوله پلی اتیلن نیز می تواند از عوامل دیگر در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن باشد.

نوع گرید لوله پلی اتیلن در قیمت لوله پلی اتیلن مهم می باشد.

نوسانات بازار نیز از عوامل دیگری است که بر روی قیمت لوله پلی اتیلن موثر است.

تولید کننده لوله پلی اتیلن:

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع لوله پلی اتیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش لوله پلی اتیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلی اتیلن و استعلام قیمت لوله پلی اتیلن به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.