سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت روز لوله پلیکا-لوله پلیکا اماده ارسال

 

تاریخچه لوله پلیکا:

پی وی سی در اوایل سال 1835 کشف شد، اما اولین گزارش قطعی از پلیمریزاسیون وینیل کلراید تا حدود 35 سال بعد ارائه نشد. در آن زمان گزارش شد که این ماده یک جامد سفید رنگ است که می تواند تا 130 درجه سانتیگراد بدون تخریب گرم شود   .پی وی سی برای سالیان متمادی بعنوان کنجکاوی آزمایشگاهی باقی ماند، احتمالاً به دلیل ماهیت غیرقابل کنترل آن. این پلیمر نسبت به اکثر مواد شیمیایی بی اثر بود و بسیار محکم (قوی) بود. این ویژگی ها سرانجام دانشمندان را بر آن داشت تا PVC را برای کاربردهایی که دوام و استحکام مطلوب است در نظر بگیرند.در سال 1912 اولین تحولات صنعتی در آلمان آغاز شد. در طول دهه 1920، تلاش برای استفاده از کوپلیمرهای PVC انجام شد که پردازش آن ها راحت تر از PVC بود. این تلاش های اولیه فقط تا حدی موفق بود.تا سال 1932، اولین لوله های ساخته شده از کوپلیمر PVC تولید شد. تقریباً سه سال بعد اولین لوله هایپلیکا با استفاده از آسیاب رول و اکسترودر هیدرولیک تولید شد. این فرایند دو مرحله ای شامل ذوب پودر PVC بر روی آسیاب رول و نورد ورق تولید شده تا یک بیلت بود. سپس می توان PVC را در یک اکسترودر قوچ کار می کند تا لوله شود. با این وجود، این لوله های پلیکا اولیه به دلیل مقاومت شیمیایی، عدم طعم و بو و سطح داخلی صاف برای لوله کشی آب آشامیدنی و لوله کشی فاضلاب مناسب شناخته شد. از سال 1936 تا 1939 بیش از 400 مسکن با لوله های آب آشامیدنی پلیکا و لوله های زباله در مرکز آلمان نصب شد. لوله های پلیکا نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته همچنان بدون هیچ مشکل اساسی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله پلیکا:

لوله پلیکا از پلی وینیل کلرید ساخته شده است که هنگام برخورد با دمای بالاتر از 140 درجه فارنهایت مطمعئن است. لوله پلیکا می تواند در برابر برخی از مواد شیمیایی و نور خورشید بهتر مقاومت کند، که می تواند بر تصمیم شما برای نصب لوله پلیکا تأثیر بگذارد. لوله پلیکا معمولاً برای آب های گرم نشده مانند سیستم های تخلیه و زهکشی، سیستم های آب سرد و استفاده تفریحی استفاده می شود. لولهپلیکا ارزان تر و رایج ترین گزینه برای بسیاری از مصارف است. موادی که از آن تشکیل شده است و طیف وسیعی از کاربردهایی که ارائه می دهد می تواند خریداران زیادی را به سمت انتخاب مقرون به صرفه سوق دهد.

 تفاوت لوله پلیکا و CPVC:

لوله پلیکا یک جایگزین مدرن شناخته شده برای لوله های فلزی است. این راه حل ارزان قیمت با قدرت، تنوع، دوام و روند نصب آسان برای حمایت از محبوبیت آن شناخته می شود. همانطور که گفته شد لوله پلکا از پلی وینیل کلراید ساخته شده است، یک ماده ترموپلاستیک بسیار مورد استفاده است که می تواند به اشکال مختلف قالب بندی شود.سی پی وی سی بهتر است به عنوان "پسر عموی" لوله پلیکا توصیف شود. آن ها دارای بسیاری از ویژگی های مشترک مانند ترکیب مواد اولیه هستند، اما نباید از آن ها به جای یکدیگر استفاده کرد. CPVC می تواند طیف وسیع تری از دما را نسبت به لولهپلیکا تحمل کند. این ویژگی بدان معناست که بسیاری از کدهای ساختمان نیاز به استفاده از CPVC به جایلوله پلیکا دارند.

مزایا لوله پلیکا:

لوله های پلیکا در دهه 1950 به عنوان یک رویکرد مطلوب برای سیستم های آب خانگی وارد صحنه لوله کشی شد. از آن زمان ، طیف وسیعی از انواع لوله هایپلیکا در واقع توسعه یافته است.آن ها از پلی وینیل کلرید، ترکیبی از پلاستیک و وینیل ساخته شده اند و برای خطوط زهکشی، سیستم های آب و لوله کشی زیرزمینی ایده آل هستند. آن ها در مناطق زلزله خیز رایج هستند زیرا نمی توان آن ها را به راحتی جابجا یا خم کرد.

قوی و سبک وزن:

مقاومت لوله پلیکا در برابر سایش، وزن سبک، استحکام و استحکام مکانیکی خوب از مزایای فنی اساسی برای استفاده در ساختمان است.

آسان برای راه اندازی:

لوله پلیکا را می توان در طرح های مختلف برش، شکل، جوش و اتصال سریع داد.

مقاوم:

لوله پلیکا در برابر هوازدگی، پوسیدگی، خرابی مواد شیمیایی، ضربه و سایش مقاوم است. به همین دلیل است که برای انواع مختلف مصرف کنندگان برای اقلام مختلف طولانی مدت و خارج از منزل انتخاب مطلوبی است. در حقیقت، برنامه های کاربردی میان مدت و بلند مدت 85 درصد از تولیدPVC را در بخش ساختمان و ساختمان تشکیل می دهند. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که لوله هایپلیکا دارای عمر بالقوه تا 100 سال خواهند بود.

مقرون به صرفه:

لوله پلیکا به دلیل خواص فیزیکی و فنی که سالانه از مزایای بسیار خوبی در جهت اجرا برخوردار است، سال هاست که از تجهیزات رایج برای مصارف ساختمانی است. به عنوان یک لوله از نظر قیمت بسیار رقابتی است، این ارزش همچنین با ویژگی هایی مانند دوام، طول عمر و نیازهای نگهداری کم بهبود می یابد.

اثرات زیست محیطی:

سیستم های لوله کشی پلیکا از نشت جلوگیری می کند و سطح فوق العاده صاف آن ها هزینه پمپاژ مایعات را کاهش می دهد. لوله پلیکا به مصرف انرژی و منابع نسبتاً کمتری در طول تولید نیاز دارند. آن ها سبک تر از آن هایی هستند که از بتن، آهن یا فولاد ساخته شده اند و برای حمل و نصب به انرژی کمتری (و بنابراین انتشار کمتر) نیاز دارند. در تجزیه و تحلیل چرخه زندگی و مطالعات تحقیقاتی مستقل، تأثیر زیست محیطیلوله پلیکا در مقایسه با سایر محصولات تولیدی مورد استفاده برای ساختمان مثبت است. لوله پلیکا نیز به قدری با دوام هستند که تعویض مکرر آن ها ضروری نیست.

ایمن:

PVC یک پلیمر بی اثر غیر سمی است. این یک منبع مهم اجتماعی است که بیش از نیم قرن است که مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این پلاستیک مورد تحقیق و آزمایش کامل جهان است. این استاندارد تمام استانداردهای بین المللی ایمنی و سلامت را برای محصولات و برنامه هایی که از آن استفاده می شود برآورده می کند.

تولید لوله پلیکا:

اغلب لوله های پلیکا در سراسر جهان به روش اکستروژن, قالب‌گیری, تزریقی تولید و به محصول نهایی تبدیل می گردد. در تولید لوله پلیکا بیشترین مقدار PVC اکسترود شده استفاده می شود.

انواع لوله پلیکا:

لوله های پلیکا برحسب فشارهای مختلف طبقه بندی می شود که شامل:لوله پلیکا معمولی(فشار ضعیف)،لوله پلیکا فشار قوی و نیمه قوی می باشد.

موارد استفاده لوله پلیکا فشار ضعیف:این نوع لوله هایپلیکا حداکثر جهت سیستمهای تهویه ساختمان یا همان هواکشهای ساختمان کاربرد دارد.

موارد استفاده لوله پلیکا نیمه قوی:این نوع لوله پلیکا جهت سیستمهای فاضلاب ساختمانی استفاده می شود. از این نوع لوله به عنوان غلاف انواع کابل برق برای محافظ نیز استفاده می گردد.

موارد استفاده لوله پلیکا فشار قوی:این نوع لوله هایپلیکا برای سیستم فاضلاب در صنعت و کارخانه ها، به دلیل تحمل فشار بالا،کاربرد دارد. همچنین از این نوع لولهها نیز به عنوان غلاف انواع کابل برق برای محافظ نیز استفاده می گردد.

کاربرد لوله پلیکا:

از لوله پلیکا در مصارف مختلف استفاده می شود که مهم ترین ان ها شامل:

بیمارستان ها

پمپاژ آب از چاه آب، به مکانی دیگر در باغها، مزارع و خانه های ویلایی

استفاده برای جهت انتقال آب باران از پشت‌بام به چاه آب باران (ناودان)

فاضلاب شهری

خطوط انتقال فاضلاب درون ساختمانها

آبرسانی ساختمان

استفاده جهت محافظت از سیم ها در شبکه های انتقال کابل های برق و مخابراتی

استفاده برای ساخت داکت و ونت انتقال بخار و بو درون ساختمانهای مسکونی و مجتمع های اداری، تجاری و

آبیاری تحت فشار زیاد، درون مزرعه ها، گلخانه ها، باغها و …

آب‌رسانی شهری سنگین و پرفشار

تفاوت لوله پلیکا و یو پی وی سی:

از تفاوت های میان لوله پلیکا و یو پی وی سی ایمن ان ها است که لوله پلیکا از ایمینی بالاتری برخودار است.همچنین لوله پلیکا در مقابل اتش نیز مقاوم است.لوله های یو پی وی سی دارای فتالات می باشد و به همین جهت می توان از آن ها برای انتقال آب استفاده کرد.

لوله پلیکا برق:

لوله برق پلیکا یا لوله برق کاندوئیت، به منظور محافظ و پوشش سیم های برق استفاده می شود.لوله برق پولیکا به دلیل فواید و ویژگی های خاصش جایگزین کاندوئیت های فلزی و گالوانیزه شده است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

سبک بودن و وزن کم

عمر مفید بالا

نارسا بودن

مقاومت بسیار بالای لوله برق پلیکا در مقابل خوردگی توسط مواد شیمیایی

مقاوم بودن در مقابل شکستن و فشار

نسبت به لوله های فلزی از امنیت بالایی برخودار است

نصب و کاربری آسان و سریع

اتصالات لوله پلیکا:

زانوها

سیفون ها

در پوش ها

بوشن ها

سه راهی ها

تبدیل ها

سایز لوله های پلیکا به میلیمتر:

لوله های پلیکاشامل ابعاد و اندازه های متفاوت از یکدیگر است و هر کدام متناسب با نیاز پروژه دارای ضخامت متفاوت از یکدیگر است.لوله های پلیکا را در انواع معمولی ,نیمه قوی و فشار قوی تقسیم بندی می شود که هر کدام همانطور که گفته شد شامل شاخصه ی وزن و ضخامت بیشتر و یا کمتر است که باستحضار میرسد :

لوله پلیکا 20 میلیمتر

لوله پلیکا 25 میلیمتر

لوله پلیکا 32 میلیمتر

لوله پلیکا 40 میلیمتر

لوله پلیکا 50 میلیمتر

لوله پلیکا 63 میلیمتر

لوله پلیکا 75 میلیمتر

لوله پلیکا 90 میلیمتر

لوله پلیکا 110 میلیمتر

لوله پلیکا 125 میلیمتر

لوله پلیکا 160 میلیمتر

لوله پلیکا 200 میلیمتر

لوله پلیکا 315 میلیمتر

لوله پلیکا 400 میلیمتر

قیمت لوله پلیکا:

قیمت لوله پلیکا بر طبق عوامل زیر تعیین می گردد:

نوع کلاس فشاری : قوی، نیمه قوی، معمولی

نوع پیاده سازی : روکار یا مخفی

 ضخامت

نوع اتصالات

نوع کاربری

 سایز لوله پلیکا

کیفیت متریال مصرفی در تولید لوله

قیمت لوله پلیکا به نحو شاخه های شش متری تعیین می گردد.

تولید کننده لوله پلیکا:

کارخانه تولید لوله پلیکا پایپ ایران ، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلیکا با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله پلیکا را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش لوله پلیکا پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلیکا برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلیکا پایپ ایران و استعلام قیمت لوله پلیکا پایپ ایران به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.